© Copyright  Montrago s.r.o. 2018

Hägglunds BV206

Švédská     firma     Hägglunds     se     již     od     roku     1960     zabývá navrhováním   a   výrobou   hydraulických   systémů   (   hydr.motorů, řídících    jednotek,    hydraulických    ventilů...),    ale    také    výrobou hospodářských     a     vojenských     vozidel.     Z     dílen     švédských inženýrů   pochází   také   legendární   model   BV   206,   jehož   prodejem a servisem v rámci České republiky se firma Montrago zabývá.
BV   206   -   první   modely   sjely   z   výrobních   linek   firmy   Hägglunds počátkem   70-tých   let.   Svou   technickou   spolehlivost   a   odolnost prokázal    a    do    dnes    stále    prokazuje    na    všech    světových kontinentech    od    polárních    oblastí    severní   Ameriky,    Evropy    a Asie,   pouštní   pustiny   Asie   a   Afriky   až   po   nejdrsnější   kontinent- Antarktidu.   O   pohon   BV-206   se   stará   zážehový   motor   Ford   nebo vznětový       motor       Mercedes       prostřednictvím       automatické převodovky.     Ta     je     napojena     na     přídavnou     převodovku     s možností    pomalého    a    rychlého    chodu.    Poháněny    jsou    obě dvojice    pásů    s    možností    uzavření    jejich    diferenciálů    obou vozových   jednotek.   Zatáčení   vozidla   je   narozdíl   od   klasických pásových   vozidel,   kde   je   přibržďován   vždy   jeden   pás,   řešeno natáčením kloubového spojení obou vozových jednotek.
Další   možná   motorová   verze   je   zástavba   motoru   MB   2.7CDI, který   je   vybaven   pětistupňovým   automatem   od   téže   firmy.   Tento motor   je   silnější   než   jeho   předchůdci,   má   nižší   spotřebu   a   menší vnitřní i vnější hlučnost.
V    současné    době    je    také    k    dostání    nejmodernější    motorová verze     a     to     s     motorem     MB     2.2     CDI,     který     je     vybaven šestistupňovým   automatem   firmy   ZF.   Tento   motor   je   ze   všech jednotek   nejsilnější,   má   nejnižší   spotřebu   a   nejmenší   vnitřní   i vnější hlučnost. Je to ale také nejdražší varianta. Díky     jednoduché     konstrukci     zadního     vozu     je     možné     se přizpůsobit   potřebám   zákazníka   a   modifikovat   stroj   k   jeho   plné spokojenosti.